Cafe Tur Antakya Halep Turu

Sizlere Cafe tur’un düzenlediği Antakya Halep turu hakkında bilgi vermeye çalışacağız.

1. Gün: İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda, Cafe Tur görevlileri ile buluşma ve Sun Express Havayolları ile Adana’ya hareket. bekleyen özel araç ile Hatay’a varış. <!–adsense–>Ve tur başlangıcı yapılacak. Bilindiği gibi Antakya, mozaik bakımından dünyada ikinci sırada yer almaktadır. Antakya Mozaik Müzesi ile gezimize başlıyoruz. Antakya’da, hristiyanlık kelimesinin ilk kez kullanıldığı Aziz Pierre Kilisesi ile gezimize devam ediyoruz. Bu ziyaretlerin ardından ise, Antakya’nın, Hristiyan, Müslüman, Yahudi; ve daha pek çok dinden insanları barındırdığı dar sokaklarını dolaşmaya başlıyoruz. Cumbalı evler, Aziz Neccar Camii, Protestan Kilisesi gibi yerleri gezdikten sonra, öğle yemeğimizi yemek için, şehrin ünlü lokantalarından birinde, yöre yemeklerini tanıyoruz. Tarihi el sanatlarının tüm eserlerini Uzun Çarşı’da gezip gördüktenm sonra ise, Harbiye’ye hareket ediyor; ve Apollon ile Dafne’nin aşklarına konu olan, Harbiye ve Harbiye şelalesini, sonrasında da İpekçiler Çarşısını gezdikten sonra, Harbiye’de konaklayacağımız otelimize giderek yerleşiyoruzç.
2. Gün: Hatay’dan ayrılarak, Halap’e doğru yola çıkıyoruz. Cilvegözü ve Bab-el sınır kapılarında gerçekleştirilecek olan pasaport işlemlerinin ardından, Suriye’ye giriş yapıyoruz. Suriye’de, Roma’lıların yaptırdığını bildiğimiz İpek Yolu (Taş Yol) geziyoruz. Panoramik şehir turumuz devam ediyor. Taş işçilerinin yaptırmış olduğu, eski ve yeni Halep evlerini geziyoruz. Ve sıra, dünyanın en büyük kalesi olan Halep Kalesini gezmeye geliyor. Burada, kuleler, kabul salonları, hamamlar gibi görülmesi gereken yerleri gördükten sonra, Emeviler tarafından yaptırılan Zekeriya Camii ve su ile akıl hastalıklarının tedavi edildiğinin düşünüldüğü Bimaristan’ı geziyoruz. Ve ardından, dar sokaklarda yürüyüş yaparak, cumbalo tarihi evleri görüyoruz. Meşhur Halep Kapalıçarşı’sında da dolaşıp alışveriş keyfini yaşadıktan sonra, Antakya’ya geri dönüyoruz.
3. Gün: Güne, bir Ermeni köyü olan 35 haneli Vakıflı Köyünü gezerek başlıyoruz. Ardından, dünyanın ilk tüneli olan Titus Tünelini geziyoruz. Kaya Mezarları ve Beşikli Mağara gezimizin de sonrasında, Çevlik’te, deniz ve Asi nehri manzarası eşliğinde, çay ve kahvelerimizi yudumluyoruz. Sonrasında ise, şehir merkezine giderek, serbest zamanda, istediğimiz alışverişleri yapıyor, ve Hatay Havalimanından Sun Express Havayolları ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına hareket ederek, turumuzu tamamlıyoruz.

hatay turu 2011,günübirlik hatay turu,hatayın tarihi evler,hataydan günübirlik turlar,hatay günübirlik turlar,cafe tur antakya turu